0 items - 0.00

Your shopping cart is empty

Why not add some items in our Shop

Vitamíny proti padaniu vlasov

by dominika
in Blog
Comments are off for this post.
Vitamíny proti padaniu vlasov
5 (100%) 2 votes

vitamíny proti padaniu vlasov

Vypadávanie vlasov môže mať mnoho príčin, od genetických, ktoré sú pomerne známe a venujeme sa im i v našich ďalších článkoch, až po zlú životosprávu a nevyváženú stravu. Fajčenie a nadmerná konzumácia alkoholu určite neprispievajú k väčšej hustote vlasov. Práve naopak – ochudobňujú naše telo o potrebné minerály, stopové prvky a samozrejme i o vitamíny, ktoré sú potrebné pre správny rast vlasov.

Našťastie sa tieto vitamíny dajú priebežne doplňovať, a to nielen v podobe výživových doplnkov, ale i prostredníctvom stravy. Výborné je zamerať sa pri príprave pokrmov na čo najväčší obsah BIO zložiek (napríklad vlastné výpestky zo záhradky), vďaka ktorým sú tieto pokrmy oveľa bohatšie na vitamíny, ktoré vám môžu pomôcť i proti padaniu vlasov.

I v 21. Storočí sú ovocie a zelenina stále tými najlepšími zdrojmi mnohých vitamínov, hlavne teda vitamínu C, ktorý je jedným z tých, ktoré obohacujú vlasové korienky a dodávajú vlasom pevnosť i lesk. Hlavnou skupinou vitamínov proti padaniu vlasov sú ale vitamíny B, o ktorých si povieme trošku viac v dnešnom článku.

Vitamín B2- Riboflavin

V náročnom boji proti padaniu vlasov u žien i u mužov je najlepším pomocníkom vitamín B2 – takzvaný Riboflavín. Jedná sa o látku, ktorá dokáže kompletne upraviť celkovú kondíciu organizmu, imunitu i metabolizmus. Navyše má blahodarný vplyv aj na naše vlasy. Najväčšiu koncentráciu tohto vitamínu nájdeme hlavne v týchto potravinách:

  • Kvasnice
  • Mliečne výrobky
  • Vajcia
  • Hovädzie a bravčové mäso
  • Ryby
  • Kakao
  • Orechy

Ak by ste chceli nájsť tento vitamín v obchodoch, hľadajte na obaloch označenie E101. Vitamín B2 je vyplavovaný močom, takže sa nemusíte obávať, že by ste sa ním predávkovali. Pravidelné doplňovanie tohto vitamínu je potrebné, aby sme si nezhoršili kvalitu vlasov a kože. Jeho nedostatok sa môže prejaviť znížením imunity organizmu, čo je len jedna z nepríjemností, ktorým sa dá ľahko predísť pravidelným doplňovaním tohto vitamínu.

Vitamín B5 – Kyselina pantothenová

I tento vitamín pomáha proti padaniu vlasov. Jedná sa o vitamín, ktorý je dobre rozpustný vo vode, takže ho naše telo dokáže perfektne vstrebať a zpracovať. Vitamín B5 je obsiahnutý v mnohých potravinách, či už rastlinného alebo i živočíšneho pôvodu. Uveďme si aspoň niektoré:

  • Celozrnné pečivo
  • Mäso a vnútornosti
  • Strukoviny

Vitamín B5 zlepšuje nielen kvalitu vlasov, ale i nechtov a pokožky. Jeho nedostatok sa preto prejavuje zhoršenou kvalitou kože. V prípade dlhodobého nedostatku tohto vitamínu môže telo zareagovať nielen vyschnutou pokožkou, ale v horších prípadoch i neplodnosťou.

B6- Pyridoxin

Pyrodixin sa podieľa na metabolizmu aminokyselín a cukrov. Tento vitamín tiež zaraďujeme do skupiny vitamínov proti padaniu vlasov. Medzi najznámejšie potravinové zdroje patrí:

  • Bravčové mäso
  • Ryby – hlavne makrely
  • Vajcia
  • Kvasnice
  • Zemiaky
  • Zelenina – kapusta, špenát
  • Ovocie – avokádo

Vitamínové koncentráty

Muži sa obvykle s vypadávaním vlasov dokážu zmieriť oveľa ľahšie ako ženy. Dokonca i zo sociálneho hľadiska sa tento nedostatok u mužov toleruje oveľa viac ako u žien. Nech už ide o ktorékoľvek pohlavie, vypadávanie je vlasov je nielen nepríjemnosťou, ale i stresujúcou záležitosťou, ktorá nás v mnohých ohľadoch obmedzuje a s ktorou sa musíme vyrovnať. Vitamínové koncentráty, ktoré obsahujú vyvážený pomer vitamínu C  a B napomáhajú prevencii, a v niektorých prípadoch dokážu i pozastaviť vypadávanie vlasov. Uveďme si z týchto šikovníkov aspoň niekoľko tipov:

  • B-komplex
  • Clorelly
  • Gynex

Prečo by sme sa mali zaujímať o vitamíny proti padaniu vlasov?

Žijeme v spoločnosti, v ktorej je vypadávanie vlasov istým druhom sociálneho „handicapu“. Vitamíny proti padaniu vlasov vám dokážu s týmto problémom pomôcť. Skúste žiť zdravšie, dodávajte svojmu telu tie správne vitamíny a budete mať nielen krásne a husté vlasy, ale i váš život bude celkovo kvalitnejší. Vitamíny B a C sú nenahraditeľnou prevenciou, preto dbajte na ich dostatočný obsah i v jedálničku vašich detí.

Share this article

Comments are closed.