0 items - 0.00

Your shopping cart is empty

Why not add some items in our Shop

Spôsobuje stres vypadávanie vlasov?

by janadmin
in Blog
Comments are off for this post.
Spôsobuje stres vypadávanie vlasov?
Ako sa ti páčil článok?

stres a vypadávanie vlasov

Odpoveď? …. ÁNO. Pri strese, ako sami vieme, máme chuť si vytrhať vlasy, bohužiaľ niekedy to ani  nemusíme robiť a vlasy „sa vytrhnú samé“. Existujú tri typy stresových prípadov, ktoré idú ruka v ruke, alebo by sme mohli povedať, „hlavou v ruke“ s vypadávaním vlasov.

Telogénny výpar:

Emocionálny alebo fyzický stres môže spôsobiť, aby vlasové folikuly predčasne opustili rastovú fázu vlasov, anagen, a núti ich do pokojovej fázy, telogén. Existuje veľa vecí, ktoré môžu zvýšiť množstvo stresu v našom živote. Naše zamestnanie, boj o povýšenie, fyzická záťaž, tehotenstvo, termíny a plánovanie veľkej udalosti, liečenie, strata niekoho blízkeho. Zoznam by mohol pokračovať ďalej a ďalej. Snažíme sa so všetkým vyrovnať, ale niekedy je toho až príliš veľa. Stres pociťujeme z vnútra avšak v mnohých prípadoch sa odrazí na našom zovňajšku. Keď sú naše vlasy pokojovej fáze, začnú vypadávať.

Trichotillomania:

Jedná sa o poruchu o ktorej  budeme bližšie hovoriť v budúcom článku. Pocit silného nutkania vytiahnuť svoje vlasy z niekoľkých dôvodov. V tomto konkrétnom článku o strese sa poďme zamerať na tie, ktoré majú túto poruchu v dôsledku stresu a úzkosti. Je to  porucha impulzívneho ovládania. Keď tí, ktorí s touto poruchou prechádzajú stresujúce obdobie, či už to vedia alebo nie, začnú si vyťahovať svoje vlasy.

Alopecia areata:

Jedná sa o autoimunitné ochorenie, čo znamená, že imunitný systém útočí sám proti sebe a v tomto prípade napáda vlasové folikuly. Výsledkom je padanie vlasov v menších oblastiach (areata), ale v niektorých prípadoch vlasy vypadávajú vo väčších množstvách. Príčina môže byť v genetickej výbave. Mnoho ľudí zažilo stres v ich živote ktorý spôsobil alopeciu areata.

11 techník na odstránenie stresu

Existuje nespočetné množstvo spôsobov, ako sa zbaviť stresu. Niektoré sú jednoduché a nevyžadujú nič, len pár sekúnd vášho času, iné spôsoby sú len o niečo hlbšie. Ak ste sa stretli s vypadávaním vlasov a máte pocit, že by dôvodom mohol byť práve stres, odporúčame venovať pár minút nasledujúcim informáciám, pretože práve tu vám prinášame overený zoznam techník na zbavenie sa stresu (miesto vašich vlasov). Veríme, že vám pomôžu a stres už nebude negatívne vplývať na vypadávanie vašich vlasov.

  1. Nadýchnite sa. Vydýchnite. Keď ste zrazu pod tlakom, prvý krok v manipulácii s ním je 10 pomalých hlbokých  nádychov a výdychov a následné upokojenie.
  2. H2O. Voda má veľa výhod. Pite osem 2dcl pohárov vody každý deň a vyplavtee toxíny z vášho tela. Plus, je to skvelé pre vašu pokožku.
  3. Poctivosť je najlepšia politika. Niekedy stačí byť úprimný sám k sebe alebo k ostatným. Nenechajte si vybudovať čo si naozaj myslíte alebo to čo naozaj chcete povedať, či je to pre seba alebo niekoho iného. Aj malá neúprimnosť vás bude vnútorne prenasledovať, aj keď nebudete spočiatku vedieť prečo sa vnútorne cítite zle.
  4. Premýšľajte, skôr ako začnete hovoriť. Stres alebo úzkosť môže viesť k iracionálnym situáciám. Urobte krok späť, zhodnoťte situáciu, potom sa presuňte dopredu.
  5. Zoznam úloh. Napíšte si na papier úlohu po úlohe ktorú máte dnes vykonať. Začnite si všetko písať , takže budete mať pocit organizácie a spoznáte svoje priority. Odľahčí to vašu myseľ a budete vnútorne spokojný, že ste na nič nezabudli a postupne splníte všetky úlohy či plány.
  6. Smejte sa. Áno, berte situácie vážne, ale neberte život príliš vážne. Je nevyhnutné, že  vždy budú nejaké problémy a situácie v našom živote. Miesto ťahania vlasov, snažte sa pozrieť na situáciu s nadhľadom. Premýšľajte o všetkých tých veciach, ktoré vám spôsobili stres za posledných 5 rokov. Pravdepodobne si nespomínate na polovicu z nich a tak nemusíte tráviť toľko času zaoberaním sa nových, pretože si na pravdepodobne opäť nespomeniete.
  7. Odmeňte sa raz za čas. Ak je to len samá práca a žiadna hra, je to naozaj vo váš prospech? Vyčleňte si aspoň hodinu denne pre seba a venujte sa svojmu koníčku či relaxu. Omlaďte sa.
  8. Spánok. Všetci vieme, aký je dôležitý, ale koľko z nás dostatočne spí? Tieto hodiny samoty sú niekedy jediný možný útek odpútať sa od všetkého ostatného. Spánok  nám dá možnosť  fungovať a novú energiu na ďalší deň.
  9. Nenechajte potláčať svoje emócie. Ak ste smutní, je v poriadku raz za čas plakať. Ak ste frustrovaní, dostajte to von, choďte si zabehať, navštívte fitness. Ak ste v strachu alebo úzkosti, s porozprávajte sa s niekým.
  10. Buďte radi za to, čo máte. Sme poháňaní  k veciam ktoré potrebujeme / chceme. Ak máme všetko, čo sme chceli, prečo sa stresovať?  Nezabudnite oceniť to, čo máte a čo vám robí radosť.
  11. Zmeňte svoj výzor. Nebojte sa zmeny. Každý z nás pocítil ten pocit keď sa sám sebe nepáčil, či už sú to naše krivky, šaty, alebo vlasy. Ak vás trápia riedke vlasy, určite vyskúšajte prírodný zahusťovač vlasov Toppik a získajte tak opäť pohodu a radosť pri pohľade do zrkadla.

Urobte niečo pre seba a začnite so zmenou zovňajška či už správnou dietou, zmenou účesu alebo cvičením a uvidíte, že sa ovocie dostaví a prejaví sa aj na vašej psychike.  Buďte hlavne so sebou spokojní takí, akí ste.

 

Share this article

Comments are closed.